Het bedrag op (fiscale) attesten en documenten wijzigen
Stamhoofd houdt intern bij hoeveel een lid betaald heeft voor elke inschrijving. Op die manier weten we onder andere welk bedrag we op (fiscale) attesten en documenten moeten vermelden.
Het gekoppelde bedrag wijzigen
Als je leden hebt geïmporteerd of manueel hebt ingeschreven, gaat Stamhoofd automatisch een bedrag koppelen aan die inschrijvingen. Het kan zijn dat je die wilt corrigeren omdat je daar een fout hebt gemaakt (bijvoorbeeld je had nog geen lidgeld ingesteld voor een inschrijvingsgroep waardoor al die inschrijvingen zogezegd gratis waren).
Ga naar het lid in Stamhoofd → tabblad 'Rekening'. Hier kan je alle betalingen raadplegen die gekoppeld zijn aan dit lid.
Lid heeft nog niet betaald of geen afrekeningen
Heeft het lid nog niet betaald, dan is het eenvoudig en kan je het bedrag wijzigen door bij de openstaande bedragen bovenaan het verschuldigd bedrag aan te klikken en het bedrag hiervan te wijzigen. Staan er nog geen verschuldigde bedragen bovenaan, dan kan je een nieuw anamaken en is het belangrijk dat je het koppelt met de juiste inschrijving (zo weet Stamhoofd dat het over die inschrijving gaat).
Lid heeft al betaald
In dit geval moet je bij 'Betalingen' zoeken naar de betaling (overschrijving, online betaling) die Stamhoofd al had aangemaakt voor de inschrijving. Daar kan je het verschuldigde bedrag dat gekoppeld is terugvinden en wijzigen (instructies in de screenshots hieronder).
Betaald bedrag of te betalen bedrag
Je hebt twee mogelijkheden bij het aanmaken van documenten: ofwel vermeld je het 'te betalen bedrag', ofwel het 'betaald bedrag'. In dat tweede geval is het bedrag dus 0 euro als je de betalingen van dat lid nog niet hebt gemarkeerd als betaald (tenzij je met online betalingen werkt, dan gaat dat automatisch).